Frustrerad



Har kännt mig så FRUSTRERAD på senare tid. Kännslorna jag har pendlat som en bergodalbana. Tillslut kändes det som jag inte vet vad jag känner eller haft någon kontroll på vad som händer i mitt liv.,

Slutade med att jag satt och googlade på ordet 'frusteration' idag, och det visade sig att det  är nog precis vad jag är:

Frustration är en psykologisk term som avser den besvikelse som någon känner när vägen till ett eftersträvat mål hindras.


Exempel: Hon springer medeldistans och har tränat mycket och länge för att nå framgång. Säsongen går emellertid dåligt. Hon blir inte uttagen till VM som har varit ett av hennes stora mål. Det känns meningslöst att fortsätta träna och hon funderar på att lägga av.


Ordet frustration används i samband med att man strävar efter ett mål för att få behovstillfredställelse och hindras i detta. När resultatet uteblir känner vi irritation, missmod, ilska och liknande, det som med ett gemensamt namn kallas frustration.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Frustration


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0